Track and trace (Dynalogic)

webwinkel Al vele jaren koop ik veel van mijn spullen via internet. En dan bedoel ik ook echt veel. Afgezien van boodschappen en schoenen is er niet veel dat ik niet via internet bestel en dat doe ik ook met enige regelmaat. Internet zorgt er voor dat je eenvoudig prijzen kunt vergelijken, eenvoudig specificaties kunt zien en ervaringen kunt lezen. Allemaal reuze makkelijk en wanneer je ook nog eens kunt betalen via PayPal of Creditcard heb je ook nog eens garanties dat je niet wordt belazerd omdat je dan je geld terug kunt halen. Prachtig allemaal. Maar ja, eenmaal iets gekocht via een snel medium als internet, wil je natuurlijk ook snel je spullen ontvangen. Want geduld is niet mijn sterkste punt. Dus de volgende dag als het kan en dan op een tijdstip dat ik ook thuis ben. Om dat allemaal te kunnen volgen hebben de meeste bezorgers track and trace codes zodat je kunt zien wanneer je de bezorger kunt verwachten.

Er zijn webshops die via PostNL werken, je netjes een sms en mail sturen wanneer het product te ontvangen: helemaal top. Vaak bezorging op de volgende dag en verzendkosten afhankelijk van aankoopbedrag. Gelukkig komen dit soort bedrijven steeds vaker voor en bezorgen op zondag is zelfs mogelijk bij een aantal van deze shops. Je bestelling is dan ook vrij snel te volgen via track and trace codes en je bestelling wordt bezorgd op een voorspelbaar moment. Je kunt de bestelling via een app of website volgen. Gaat in 80% van de gevallen goed schat ik zo in.
Andere vervoerders kunnen dit ook prima leveren maar op de een of andere wijze lijkt dit vaak toch wat moeizamer te gaan. Zo maken een aantal grote webshops gebruik van de diensten van een bedrijf genaamd Dynalogic.  Denk aan Bol.com, Coolblue en nog wel een heel rijtje.  Vaak grote spullen (witgoed, ladders etc) worden via dit kanaal aangeboden.  Tenminste, ik heb nog niet meegemaakt dat hier iets anders werd aangeboden dan excuses door dit bedrijf.  Een ladder van 7 meter ? Sorry, verkeerde distributiecentrum. Een kooktoestel inclusief oven ? Sorry, verkeerde distributiecentrum.  Vervolgens ga je eens bellen a 45 cent per minuut.  Een wachtrij die oploopt terwijl je in de wacht staat.  Ben je dan eindelijk aan de beurt wordt de verbinding verbroken, kun je weer overnieuw beginnen.  Ik heb wel een idee wat voor een verdienmodel hier achterzit.

De ladder is kwijt, we weten niet wanneer we deze kunnen bezorgen was het verhaal nadat je twee keer voor niks thuis hebt zitten wachten.  Het kooktoestel heb ik meteen geschrapt.  Jammer dat de kaart bij deze zuiderlingen stopt bij Utrecht, daarna zijn ze de weg kwijt, logistics met een zachte g. Een vergoeding voor dagen die je moest snipperen krijg je niet (de rekening staat op drie dagen).  Smoesjes, leugens en bedrog.  Iets anders kan ik er niet van maken, Dynalogic.  Voortaan schrap ik elke bestelling die via jullie toch niet wordt aangeboden.  Het internet staat ook vol met klachten over deze vervoerder.

Dus webshop die dit leest: stop met Dynalogic of je bent een klant kwijt. De informatievoorziening is geweldig, sms, mail, goede website om bestelling op ander moment te bezorgen, ze beloven gouden bergen. Alleen afspraken nakomen is lastig. Daar open en transparant over zijn ? Nee, list en bedrog.  Ik heb beide artikelen geschrapt en ben naar een andere winkel gegaan.  Dynalogic komt er hier niet in.  Niet dat ze dat ooit serieus hebben geprobeerd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.